Monday, January 24, 2011

berat terkumpul

Td pagi2 lagi aku dh gi check up utk 5bulan.. Neves2..sbb taktau dlm masa sebulan ni dh berapa berat aku yg naik. Almaklumla..dlm bulan ni berselera jugak aku mkn. Tmbah2 2,3 hari ni asik2 lapar di malam hari. So, neves jugak la..sbb lupa nak timbang pg2 before gi klinik tu. Berat aku di awal2 dpt tau kata aku pregnant adalah 50kg (naik kembali selepas kawin). so...dlm masa before smpai 5bulan ni, terumbang ambing gak la berat tu. Kejap turun, kejap maintainnnn je.. Ada la skali naik 2kilo.. hehe.. sekaligus naik tu.. Last aku timbang masa 4bulan aritu, berat aku 52.5kg. So, hari ni punya check eup..jeng jeng jeng...HAaaaa! nah 54kg... huhuhuhu..dh naik lagi 1.5kg.. Kena bebel jugak dgn misi kat dlm tu wpun aku dpt dakwat biru je..(sepatutnya okay la kan). Kena dtg lagi 2minggu utk monitor weight, takut ada kencing manis katanya. So, aku bertekad, DON'T TAKE DINNER lagi! minum susu je okay...Takut wei kena minum air gula..gugugugu...So, kesimpulannya berat terkumpul sejak mengandung adalah 4KG. Banyak tu..Targetku kurang 10Kg utk kenaikan sehinggalah bersalin. InsyaAllah...;)

1 comment:

MomAuniAysar said...

~ Weh jgn diet lebey2 sudah. Hg kena igt, bby kt dlm peyut hg tu yg nak makan. ~