Tuesday, April 5, 2011

Muffin Choc Chip

Arini betapa gigihnya aku smpaikan balik rest tghari kat umah td aku sempat siapkan 13bijik mufin coklat cip.. Hehe..Ni la first time buat mufin.. Before balik umah tu aku gi kedai jual brg2 kek cari tray utk bkr mufin n juga paper cup utk letak mufin tu.. dpt la beli..Dgn semangat terus aku mebancuh segala adunan tu.. Then bila tiba time nak bkr mufin tu...Jeng Jeng Jeng.. Huuuuuuuuuuaaaaaaaaaaa...








Tray tak muat pulak nak masukkan dlm oven.. Aduuuhh..cmna ni... *Panik seketika* emmmmm..hampir putus asa tapi tetiba terus dpt idea bodoh.. Apa kata aku angkat paper cup ni n letak dlm loyang bakar kek yg selalu aku guna.. biar paper cup tu duduk berhimpit2 dgn harapan ia tak jadi meleper disbbkan paper cup yg tak dpt menampung berat adunan. Huuuuu.. Hnya 4 papercup saja yg muat masuk dlm loyang tu..sekali bakar amik masa 15min, so utk menjimatkan masa sbb nak rush balik opis semula kan.. (ditambah dgn rasa keciwa sbb tak dpt hasilkan mufin yg bulat, cantik terletak dlm cup tu kan...), aku amik kptusan nak kukus je yg balance adunan tu.. Tp yg tak tahan tu kan...gigih jugak tu nak letak dlm papercup tu walaupun seksanya nak menghimpit2 dia supaya tak meleper..

Akhirnya.......................*_* haihhhhh.. jadi la jugak mufin ku dgn rupa yg sgt2 hodoh shinggakan sgt2 malu nak upload pic dlm blog ni.. Hampir2 je nak dibuang dlm bakul sampah..tp bila mengenangkan betapa susah payahnya menyiapkan mufin tu, takkan la nak buang cmtu je. Nak mkn sorg2 mcm tak mampu je. Soooooooooooo..aku decide, aku keluarkan mufin tu dr papercup tu, dan belah 2 n masuk dlm tupperware n bawak gi opis..

Sampai je opis, bila dpt reaksi kwn2 opismate yg beria2 ckp ianya sedap wpun rupanya hodoh..dtgla semula keyakinan aku ni. Hehehehe.. Abis licin semua mufin aku tu..

Heeeeeeeeeeeeee..so, misi mencari tray mufin yg baru lah nnt..

*p/s: next time, check n plan betul2 baru la mula memasak..;p

No comments: