Tuesday, November 29, 2011

Kejadian & Hikmah

Setiap pagi pergi n balik antar aleesya ke schoolnya, sempat la aku dok layan hotchat di hotfm. Kebetulan pulak pg td topiknya sgt menarik hati.. Bersembang psl cara lamaran yg romantik. Terus teringat masa2 bujang dulu.. Walaupun cara melamar en hasbenku tu takla romantik mana pun, tp sikit sebanyak ianya jd satu kenangan manis. Aku terpkir kalu la aku tak terima lamarannya dulu, apa akan jd pada life aku skrg.. Allah itu Maha Adil kan.. Dia dh aturkan perjalanan hidup hambaNya dengan secantik2nya.. Walaupun ada liku2 dan cabarannya tp di akhir nanti ada jugak indahnya. Kalu dikenang2 n dipikir2 balik..setiap yg berlaku dulu baru aku nampak hikmahnya skrg. Syukur sgt2. Mungkin apa yg aku alami skrg ni, dok berjauhan dari en hasben, walaupun sedih, rasa berat nak tanggung tapi mungkin jauh ke depan ada hikmah yg sgt besar buat kami. InsyaAllah.. Itu je penawar buat hatiku setiap kali rasa sedih ditinggalkan. Perjalanan hidup yg telah ditentukanNya adalah yg terbaik buat setiap hambaNya. Moga aku, en hasben dan aleesya dpt tinggal bersama satu hari nanti. InsyaAllah....

No comments: