Sunday, April 11, 2010

kesian adikku

Lokasi: Bukit Gantang, Time: Around 4 p.m.

Adikku nyaris2 ditinggalkan bas gara-gara pemandu bas yg cuai dan tidak berhemah! Kalu ikutkan hati nak je sebut nama bas tu supaya semua org tau ada pemandu dari syarikat bas tersebut yg sgt tidak berhemah! Tp biarlah aduan dibuat terus kepada syarikat bas tersebut. Sgt tak patut ye.. pemandu bas kata bas berhenti rehat 30min, adik aku ni pun turun la pegi makan n solat dgn kelamkabutnya, keluar je dari pintu surau, dia nmpk bas dah mula bergerak dr tempat parkingnya. Berlari-lari adik aku mengejar bas, kesiannya..dah la penat berlari mengejar bas, ada ke patut driver tu buat dek je..mcm tak berslh.. dah la rehat tak smpai 30min.. kalu ye pun nak jln, plz check penumpang dh cukup ke belum..ni tak..menonong je jalan..nasib baik adik aku sempat kejar..kalu tak.? dia nak balik dgn apa..nangis jugak adik aku pastu..Ini dah kali kedua terjadi pada org yg rapat dgn aku.. Kali pertama dulu pada 2 org shabat aku.. Tp pada masa tu kira nasib baik la aku berada di atas bas, bulehla aku gi bgtau driver yg tak berhemah tu suruh berhenti, dah la tak berhemah, tak berhati perut lagi sbbnya kitorg pulak yg dipersalahkan.. ish ish..takleh dikenang..membuak2 rasa marah..nampak sgt terdapat ramai pemandu yg tak berhemah. Esok akan aku buat aduan pada syarikat bas terbabit. Rasa sgt sakit hati..mcm kita naik bas dia dgn percuma je..

No comments: