Thursday, January 5, 2012

Doa Sebagai Senjata

Senjata orang Mukmin adalah pada doanya. Betul3x.. Saaaaaaaaaangat setuju. Hebat betul kuasa sesuatu doa. Jika kita berdoa pada Allah S.W.T. Kita memohon padaNya, merayu, merintih dan mengadu dengan sepenuh hati padaNya..sesungguhnya Allah sangat suka hambaNya mengadu2 padaNya..insyaAllah..doa kita akan dimakbulkan. Tetapi jika belum dimakbulkan bukanlah bermakna Allah tak sayangkan kita cuma Dia Maha Mengetahui apa yg lebih baik buat kita dan telah diaturkan perjalanan hidup yang lebih cantik, yang mungkin kita tak nampak sekarang.. Tetiba terlintas nak buat entri ni sbb ada antara cth doa yg alhamdulillah dimakbulkan adalah masa pregnant dulu, aku selalu berdoa mohon dikurniakan doktor atau nurse2 perempuan sahaja yg uruskan proses bersalin aku. Alhamdulillah..syukur pada Allah..doa aku diperkenankan. Semua yg menguruskan proses bersalin aku adalah perempuan. Yang penting yakin dan berserah pada Nya. Cuma doa aku dan suamiku nak tggal bersama je belum tercapai. Tapi walau apa pun aku takkan putus asa berdoa dan yakin pada Nya.. InsyaAllah....satu hari nanti InsyaAllah.. akan ada jalan utk kami sekeluarga.. ;))

No comments: